torsdag 1 mars 2012

Nu kommer det bli ordning och reda


Thomas Carstens

Mycket har hänt sen sist. President Hindeburg har dött.  Blev glad när jag fick reda på det. Nu blir Adolf Hitler rikskansler och president. När vi fick reda på det här. Gick alla vi nazister som bort här i Northeim till Wangnersaaal där vi drack. Hade det jättekul den kvällen. Speciellt när en av bröderna Walter höll ett jättefint tal om Hitler tror vi alla blev lite gråtfärdiga då. Kvällen slutade med att jag vinglade hem och somnade i soffan. Men en lyckad kväll var det.

Har nyss fått reda på att att Elsie är ledare för stadens BDM. Blev överlycklig när jag fick reda på det här. Har en kusin som bor i München, kanske skulle skicka ett brev och se ifall dom är intresserade av att skicka sin dotter hit, jag skulle inte tveka en sekund. Min dotter skulle absolut vara med där. Och ännu bättre nu när dom har en motsvarighet för pojkar Tyskland kommer bli stort vill jag lova.   

Nya lagar har också kommit till Tyskland. En att läkarna får göra tvångsaborter för att förhindra att förhindra ärftliga sjukdomar tycker det är bra. Sen att homosexualitet kan man bestraffas med arrestering är ännu bättre.
Och Nürnberglagarna att judarna är en andra klass medborgare, det menas att dom inte får rösträtt och giftermål mellan en jude och en ren tysk är olagligt. Tycker alla lagar är bra. Har sett en massa judar här i stan, tycker bara synd om dom. Dom har ingen stans att ta vägen. Dom är oälskade av det tyska folket eller i alla fall av vi som är nazister. Brukar alltid känna mig lite bättre när jag passerar en jude, ser ner på dom.

Juste häromdagen såg jag Leni Refinstalsh film Triumph of the will. En film om nazisterna. Och så klart så var jag och dom andra så kallade nazisterna i Northeim inbjudna till Premiären av filmen eller alla fall här i Northeim. Filmen var jättebra. Har försökt få med Mor att se den men hon vägrar. Hon säger bara att det nazistpropaganda, jag svarar bara med att du inte kan säga något dåligt om filmen om du inte har sett den eller hur.

Mycket händer på så kort tid känns det som. SS har tagit över koncentrationslägren i Tyskland, underbart säger jag bara, nu kommer det bli ordning och reda där, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar