tisdag 6 mars 2012

Det måste hända något positivt snart

Klaus Kreidl

1934

Den senaste tiden har jag egentligen bara spenderat mina dagar på att få andra att tro att jag är nazist för att jag ska kunna ha mitt liv i behåll. SA-ledare har blivit avrättade av SS och Gestapo och det finns inget man kan göra för att stoppa Hitler och hans hjärntvättade anhängare. Hitler sägs ha en bra anledning till varför han tog det beslutet men det han egentligen gör är att lägga skulden på ett annat parti och säga att de skulle bli agressiva om inte han hade genomfört det. Jag förstår mig inte på en del tyskar, hur kan de bara sitta stilla och inte dela med sig av sina åsikter? Jag är helt säker på att majoriteten av folket inte är helt nöjda med konflikterna som pågår i landet just nu.

augusti 1934

Von Hindenburg har dött! Att han är borta väcker inte någon stor uppmärksamhet Problemet som kommer uppstå nu är att Hitler kommer att ta över makten och antagligen skapa mer problem i landet. Han har utnämt sig själv till rikskansler och ledare över landet vilket tyder på att han har en betydande makt som verkligen kan missbrukas. Man kommer nu se gestapo vid varje gata och det är definitivt inte bra! Jag ser på gestapo som kriminella anhängare som gör vad de vill när de vill, att döda eller kanske misshandla någon är inget problem för gestapo. Orken för att göra något börjar ta slut, det måste hända något positivt snart!

1935

Vid centrum, vid sjön, vid supermarknaden, vid torget vart man än gick såg man Nazisterna ha sina möten. De försökte övertala de människor som fortfarande inte var nazister, något som skulle funka inom en viss tid. Det värsta var att underhållningen de erbjud människorna var ganska mäktig och något man verkligen kom ihåg, den symboliserade nazisternas parti. Tysklands ekonomi är nu verkligen bra, kanske den bästa i Europa. Det är just detta som gör att många människor inte bryr sig om vad som händer i landet, det enda de bryr sig om är deras personliga ekonomi. Om man själv har det perfekt varför ska man bry sig om andra då, de kan väl fixa sina problem själva?

Nu när ekonomi har blivit bättre har militärens blivit större och starkare. Det var nästan så att man inte fick plats med alla soldater i landet. På ett sätt så känns det säkert att ha så många vapen, stridsvagnar och utbildade soldater men det betyder bara krig! Det känns som om Tyskland vill ta över världen och skapa en "nazistisk värld" utan judar. Men att vara jude är bara något som man själv väljer? Det är trots allt en religion som man kan byta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar