onsdag 30 maj 2012

Men det mitt val

Thomas Carstens

Nu har Hitler ropad ut ett krigsutbrott, kan ine vara mer än glad. Vi har angripit Europa det här sa han i ett tal i riksdagen. Polen särkilt vi har skickat 50.000 polska barn har vi kidnappad och skickat till tyska familjer rätt ska vara rätt. Nu har vi tagit norge och danmark ochså det går bra nu. Min mamma dog häromdagen, så har haft det väldigt jobbigt. Hon sa att hon var stolt över mig även ifall hon inte gillar att jag är nazist. Men det mitt val, jag väljer att dyrka mitt land framför allt annat.

Tyskland har nu ivarderat Danmark och norge, dom har ingen chans mott oss, skrattar bara åt tanken hur stora vi kommer bli, Hitler kommer ta över världen. Sitter och jublar här hemma.

Häromdagen mötte jag upp min kompis Pol von Dhnh. Han hade lite skvaller, han berättade att Rudolf Hess har försvunnit och tydligen blivit galen och flytt, vi stod och snackade ett tag om det hela, men behövde snabbt gå därifrån, behövde gå förbi bageriet för att köpa en bit bröd till mor. När jag gick vägen hem så tänkte jag, Rudolf Hess galen? nej det kan inte stämma om det är några som är galna är det judarna. Konstigt tyckte jag vem kan bli galen nu? Det ända vi ska göra är att vänta in mer makt och mer land!

Hitler tar bara över allt, tycker han borde ta det lite lungt, han har redan tagit över mycket. Har börjat tveka lite på Hitler nu min mamma dog för att det inte fanns mat kvar, folk snor mat från affärerna tror att folk gömmer judar här i staden men orkar inte bry mig jag menar vem kan skylla dom? Ångrar att jag röstade på hitler, nej så kan jag inte säga han är vår fuher han ska leda oss till seger. Tänkte inte innan på hur många människor han har avrättat, trodde fel om honom, han kommer inte leda oss till seger han gräver sin egen grav. Hörde om massmorden i öst nu skulle inte rösta på honom ifall jag visste att det skulle gå så här långt orkar inte längre.

Nu har vi förlorat kriget mot nordafrika, skönt tycker jag nu kanske Hitler inser att han har blivit galen av sin makt. Är glad över att jag insåg att det här var fel, om jag kanske inte hade in sett det så hade jag säkert blivit lika galen som Hitler vem vet? ryser bara av tanken.

Vaknade häromdagen och hörde ett glädje skrik, öppnade fönster och såg en man springa ner längst gatan "Hitler är död! han tog livet av sig igår!" hörde jag rätt, är verkligen Hitler borta? sprang ner till närmaste tidningskiosk och köpte en tidning, på första sidan stod det "Hitler död inatt" kände en lättnad över mig, men ändå en en oro vad kommer hända med tyskland nu? kommer vi få tillbaks Tyskland och bli förlåtna? Men en sak är jag säker på kommer aldrig förlåta mig för det jag gjorde, och dom tankar jag hade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar