måndag 28 maj 2012

Jag fick reda på att hon var kommunist

En morgon, kom min bror Benjamin in till mitt rum, och väckte mig med ett glädjetjut. Hitler har blivit rikskansler! Äntligen får han den makt han ska ha, nu kommer Tyskland bli det land det är menat att vara. Jag och min familj har alltid trott på Hitler, men det finns många andra som inte gör det. Dock ändrade sig väldigt många när Hitler släppte sin bok Mein Kampf.

Vissa är rädda för att visa vad de tycker, av rädsla för att bli bortstötta av vänner och familj. Ens politiska åsikt har blivit ett väldigt känsligt ämne nu, har man inte rätt åsikt är man inte mycket värd. Och rätt åsikt är såklart Hitlers. Alla som tycker något annat kan också lämna tyskland, för min del. Att folk följer Hitler är helt rätt. Vissa säger att han hjärntvättar folk, och att de därför tror på allt han säger, men jag är helt övertygad om att han har rätt, i allt. Jag har inte hört honom säga något alls som får mig att tvivla minsta lilla.
Jag gjorde nyss slut med min flickvän, på ett ganska brutalt sätt. Jag fick reda på att hon var kommunist i hemlighet, av en bekant. När hon kom hem den dagen, hon bodde nämligen med mig och min familj, låg alla hennes saker i en svart sopsäck ute vid grinden. Hon kom in och försökte säga att hon inte alls var kommunist, att det bara var någon som hade hittat på det, men jag svarade att jag inte trodde på ett enda ord hon sa efter det jag hade hört om henne. Att vara kommunist är nästan lika illa som att vara jude.

Jag har även hört ett rykte att det finns en anonym jude i staden. Jag hörde det av Hazel, men hon ville inte säga vem det var, eftersom hon inte var säker. Jag insisterade, men hon stod på sig.

Hur som helst känner jag att en ny tid, en bättre tid har börjat för tyskland.  Något stort är på gång, det känner jag, och även många andra, på sig.

Heil Hitler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar